View Single Post
Fastlegen din har ansvar for å følge deg opp, og det er ganske standard og følge opp nye pasienter ved å etterspørre tidligere journal.

Fast legen din er på en måte dritten i midten i helse Norge, det er de som får problemer hvis noe skulle oppstå, de skal passe medisiner, sykdomshistorikk, rus, sykdo, psykisk. Og hvis noe feiler så skylder alle på fastlegen uansett.

I forhold til selskaper så skal de kun oppbevare ting som er relevant for den tyoeforsikribg du har og hvis du søker om person ssåer helseopplysninger en del av det. Vil du ikke oppgi det, da får du ikke forsikring. Oppbevaring av disse skal vel kun være så lenge du er kunde pluss ett år tror jeg.. Men aldri jobbet med forsikring så det er bare noe jeg tror.

Deling av opplysninger mellom selskapene er lovlig. Dette for å hindre svindel, doble forsikringsutbetalinger og lette bytte mellom selskap.

Hvis ett selskap blir tatt i å selge kundeopplysninger, så er det selskapet ferdig og ledelsen i fengsel. De operer under tillit fra staten om at de skal gi folk forsikring ikke selge livene til folk. Det får Google ta seg av...

Men hvis du trenger denne forsikringen så ville jeg tatt en telefon eller avtalt møte, sendt/tatt med alle papirer og pratet med dem. Prøv litt høyere opp i kjeden en førstelinje.

Regn med høyere premier enn normalt