View Single Post
Invasion er en amerikansk Sci-fi serie, 1 sesong (desverre), ca 45 min per episode, 22 episoder totalt. Wiliam Fichtner spiller blant annet sheriff her, Mahone ifra Prison Break, han er kjempebra skuespiller og det er mange andre kjente. Det er også godt kvalitet på spesial effektene, det er en del også. Serien Ble produsert av Warner Bros. televison.

Serien begynner med en stor storm over et småsted i Florida. Men midt i stormen kommer det en haug med oransje lys ned i en innsjø. Disse lysene er "egg" (alien-ish egg) og blir etterhvert til blekksprutlignende lysende dyr som snatcher folk og transformer de. De ser helt normale ut etterpå men er totalt forandret. Jeg røper ikke mer for dette er en så bra serie at spoiling er en forbrytelse.

Vi følger en famile som må overleve stormen, de har problemer seg imellom i familien i tillegg. Det er en masse bra karakterer vi blir kjent med og det er gode personskildringer. Familien består av en skilt og bortflyttet mor, en stemor, faren (helten og han "strenge"), en snill unkel som prøver å finne hva som har skjedd, en datter og en sønn.

Beklager at jeg forklarer dårlig altså men jeg fant ingen god beskrivelse på nett og det er lenge isda jeg så serien. Se denne, noe av det beste Sci-Fi som er.