View Single Post
Hei, jeg kan gi deg litt info, har selv holdt på i 9 år snart som dj, startet det hele på et lager til et lyd og lys firma,
det jeg kan anbefalle deg er å kanskje gå til innkjøp av 2 x CDJ 800 mk2 fra Pioneer de ligger på billig salg på finn om dagen i og med de er på vei ut, også trenger du en DJM 400 som er en helt grei å fin start mikser for nybegynnere, man pleier somregel å få kjøpt både cdj og djm i pakke ganske billig nå om dagen.

hvis du har tenkt til og bruke pc så er Serato et ganske kraftig verktøy ( jeg personelig er ikke stor fan av det, men respekter nyteknologi) da må du også ha en box fra serato som syncer spillerne dine til pcen trur den boksen ligger på overkant av 1000 kr hvis jeg ikke tar helt feil,

et råd til deg er og ta opp det du mikser, hører på overganger hvordan du gjorde det på beat miksingen så hører du fort hvor du må forbedre deg. miksing i Key er ganske genialt, hvis du finner et programm som finner keyen i låten så kan du enklere få beat miksingen til å gå mere Smoooth.

Når du nevner om utesteder har kit på plass, både ja og nei, fleste parten har somregel noe stående, men varrierer stort!

den dagen du skal prøve å få deg spillejobber, så må du ikke være kravstor jeg vet ikke hvor mange utallige ganger jeg spillte gratis de første årene, du må bygge opp navnet dit, er du god ? så sprer ordet seg, bransjen i seg selv er somregel kontakter, kontaker og atter kontakter du må bygge et nettverk opp gjennom tiden, et fint tips er å se på andre dj spille "henge over ryggen på de" å se hva og hvordan de gjør det.

Håper det hjalp deg litt på veien og lykke til!