View Single Post
Sitat av thomasf Vis innlegg
I forsvaret finner man uansett et godt miljø for fysisk trening. Det er kanskje ikke så rart når man har et par hundre karer sperra inne i et gjerde i et års tid. Vi spilte mye fotball og bandy, og bedrev mye av fritiden til fysisk trening.
Vis hele sitatet...
Mitt inntrykk av militæret er at de nesten ikke spiller noe fotball. Om jeg ikke kan trene/spille for en klubb i nærheten, enten fordi det rett og slett ikke er noen klubb i nærheten eller fordi det passer dårlig med når jeg har fritid, vil jeg i så fall ha mulighet til å spille fotball samme de andre i militæret.

Sitat av thomasf Vis innlegg
Du kan søke UB-linja som heter UB Jeger. Det er en befalsutdanning som fokuserer på jegertjeneste.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg vil bli UB Jeger, er det bare et sted man kan utdanne seg til dette da? Eller er det flere steder? Hvor lønner det seg for meg å søke?

Også har jeg inntrykk av arbeidsoppgavene avhenger veldig av hvor man kommer inn. Noen kamerater av meg hadde "Vakt og sikring" i Stavanger, og de gjorde nesten ingenting. De hadde blant annet en helt forskrudd døgnrytme, og da de var på vakt, spilte stort sett alle WOW, FM osv.. Har også hørt historier om folk i Finmark som bare spilte WOW og PS.

I tillegg har jeg forstått det sånn at flere av kameratene mine i militæret er på by'n og drikker så og si hver eneste helg. Nå vet ikke jeg hvor kjedelig det er på disse stedene og hvor bra bylivet er, og jeg sier heller ikke nei takk til en god fest nå og da, men jeg vil ikke komme til et sted hvor det bare dreier seg om festing. Når det er sagt, hvis jeg bestemmer meg for å dra på by'n 3 helger på rad, vil jeg heller ikke være helt alene lissom. Dere skjønner...