View Single Post
Sitat av Hårskumm Vis innlegg
"

Jeg ser for meg at det er 3 muligheter for å få dette til.
1 Kopiere det trådløse signalet fra fotlenken og sende det ut igjen fra en annen enhet men jeg vet ikke hvilke signaler som sendes ut eller om fotlenken må isoleres i et faraday bur/aluminiumsfolie så telefonen ikke får 2 signaler.
2 Hindre at telefonen varsler det manglende signalet fra fotlenka på en elleranen måte.
3 Kutte reima på fotlenka og skjøte fiberkabelen, hvis det i det hele tatt er mulig å gjøre fort nok. man vil også muligens få problemer ved en kontroll hvis lenka er fysisk av.

Dette er rent hypotetisk og jeg sitter ikke med fotlenke.
Vis hele sitatet...
Du kan jo teste og lytte på det trådløse signalet med en rtlsdr-enhet.Det er enkelt å kopiere signaler som dørklokker, garasjeåpnere o.l men i dette tilfellet er vel signalet helt kryptert. Men som sagt først teste med en rtl-sdr-usb enhet og "recorde" signalet. Så prøve å analysere det i gnu-radio. Med tanke på pre-amble og andre signaturer det måtte ha. Men er vel kryptert så ikke så enkelt som dørklokke-eksempelet som det finnes massevis av tutorials på youtube om. Det hade vel forresten vert en skandale om det var tilfelle.