View Single Post
Sitat av Rick Vis innlegg
Jeg tror ikke fotlenke akkurat er veien å gå heller, jeg føler meg ikke straffet av dette. To dager i uken får jeg sove en time lengre pga de møtene jeg må ha med friomsorgen sin milf. Dette hemmer kun det sosiale live mitt litt med at jeg må få besøk istedenfor å dra på besøk til folk, men så er ikke jeg den mest sosiale som er der ute uansett. Jeg personlig tror jeg hadde lært meg en større lekse av en tur i buret, kanskje det i det minste hadde gått litt inn på meg da.
Vis hele sitatet...
Lært deg en større lekse av en tur i buret, fair enough.Men på konsekvenser som kan være mer ødeleggende enn hjelpende for deg. Men her er et tilbud som lar deg beholde jobb(Får vel kun lenke om du har jobb) og de prøver å la deg beholde det vanlige liv - Beviser du at du ikke kan følge reglene som er satt opp bærer det jo rett i fengsel. En annen ting er at de vil så langt det lar seg gjøre unngå å fengsle folk for mindre alvorlig kriminalitet ilag med tunge kriminelle, siden det har visst seg i mangen tilfeller å ikke ha et heldig utfall - særs om førstegangssoneren er en ung person. Lenkeordningen er og kommet så folk som har sonet en lengre dom skal kunne komme ut og ta start på livet sitt under litt kontrolerte former, og er et steg i prosessen med å få de tilbake til samfunnet. Lukket soning->åpen soning->overgangsbolig-> hjemmesoning

Lær deg leksen du fikk av en så mild soningsprosess ved å sette pris på at du unngikk å miste jobben slik mangen som soner en dom gjør. Neste gang du gjør noe kriminelt så får du jo ikke en slik ordning, så det burde da absolutt oppfylle hensikten som er bak en fengselsstraff - Forebygge at nye kriminelle handlinger skjer.