View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er selv i en tilsvarende situasjon. 30-åra med en kone og barn. Kona vil absolutt ikke at jeg bruker det fordi det er ulovlig.
Det er for eksempel helt greit at jeg drikker 6 halvlitere med øl på en kveld og blir passe full (95% av gangene er det snakk om 1-2 øl), men å ta et par trekk på kvelden når unga har lagt seg er ikke greit i det heletatt.

Slik var det før vi fikk barn også. Det var en periode hvor jeg startet å misbruke cannabis daglig, og slik er det fortsatt om jeg kjøper noe. Jeg er overbevist om at årsaken til misbruket er fordi jeg må holde det skjult og man kan ikke ha en normal samtale om det uten å føle seg sett på som en narkoman og kriminell. Det skaper nye følelser som dårlig samvittighet, depresjon, innestengelse, som igjen øker forbruket mitt av cannabis eller alkohol for den saks skyld.

Jeg hater den bedøvende følelsen jeg får av alkohol, og følelsen dagen etter. I tillegg ser jeg på det som et langt farligere rusmiddel enn hva cannabis er. Jeg vil mye heller ta med et par trekk på kvelden, se et par episoder av noe TV serie før jeg så går og legger meg.
Alt jeg ønsker er noe relativt mildt som lar meg koble av, føle meg bra uten å bli stigmatisert.