View Single Post
Sitat av voktern Vis innlegg
Jeg tror at flesteparten som argumenterer som du skisserer, *pi gjør det for å rasjonalisere egen handling overfor andre, mens de egentlig gir fullstendig faen i det menneskelige aspektet som ligger bak sexarbeiderens situasjon. Det betyr ikke at de ikke klarer å sette seg inn i det perspektivet, for det er ikke veldig vanskelig å sympatisere med uansett hvor sviktende moral du har.

Å ta det innover seg, og føle seg moralsk ansvarlig for noe du selv bare støtter indirekte er derimot lett å avfeie når du uansett har bestemt deg for å kjøpe sex. Jeg vet med meg selv om jeg hadde valgt å kjøpe en slik tjeneste, hadde jeg gitt beng i hva tredjeparten måtte ha av plager, selv om jeg klarer å anerkjenne at de finnes.
Vis hele sitatet...
Det er vel et spørsmål om hva man ønsker å ta inn over seg. Jeg tror ikke du hadde klart det om hun var lenket fast i veggen eller noen sto med en pistol mot hodet hennes. Sånn sett så tror jeg ikke folk egentlig gir beng, men lenge du ikke trenger å se det så er det den enkleste sak i verden å bedra seg selv.