View Single Post
Det jeg syntes er viktig å huske i denne debatten er at de fleste som selger sex ikke gjør det fordi de er ravende kåte og elsker sex. Det er vel ofte mennesker som sliter psykisk (mangelfull barndom, strekker ikke til ellers, prøver å fylle et tomrom etc), er svært fattige (som flere sier her, f.eks de fra utlandet), eller som en del av organisert kriminalitet.

Jeg kan til dels forstå det å kjøpe sex for å slippe forhold/andre private relasjoner, følelsen av makt (?), enkelheten i det osv. Derimot syntes jeg det er vanskelig å forstå at noen ønsker å bidra til den typen kultur (ha sex med noen som mest sanssynlig ikke gjør det fordi de syntes det er kult og digg).

Syntes også man kan holde seg for god til å sammenligne med andre ting. Selvfølgelig er andre ting verre hvis man skal måle det opp i stor skala, men det må gå an å være sulten selv om barna i afrika kanskje er mer sulten enn deg. Aka må det være greit å ikke syntes prostitusjon er ok, eller forstå noen som velger å selge horer, selv om det er like ille med noe annet.