View Single Post
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Såvidt jeg vet er det lovlig å dyrke cannabis hjemme. Det er sterk fokus på liberalisme og privatlivet. Hva du gjør inne i ditt eget hjem er din egen sak, liksom. Inntrykket jeg fikk var at de jeg (hvertfall enkelte av dem) kjøpte av dyrket dette hjemme og bare hadde litt ekstra i bilen og nok hjemme uansett. Han siste vi kjøpte av var favoritten: Jeg så en familie med barn slappe av i en park. Jeg så han ene hadde på seg sånn jakke med rasta-farger, men ville ikke spørre ham siden han var med familien. Det luktet imidlertid så sinnsykt godt da jeg gikk forbi at jeg bare måtte snu meg og spørre ham. Jeg måtte sette meg på en benk og vente til han hentet to bager (medium strl) ut av bilen. Han la baggene på benken da han kom tilbake, og jeg ga ham 20 euro. Det er tydelig at kjøp og salg ikke er tillatt, da han ville være mest mulig diskré.

Vi gikk bare rundt og spurte de som så ut som om de røyker. Man får et øye for slikt etter et par år. Ser du noen ungdommer som sitter og slapper av i parken, kan jeg nesten garantere at de røyker. Da har de enten noe å selge til deg, eller så kan de hooke deg opp. En gang snakket jeg litt med noen jenter, og de ringte en kompis som kom med to stoore bagser for 40 euro. Det er egentlig ikke noe poeng i å forklare noe mer, alt går av seg selv når du kommer dit.

I Malaga sentrum var det politi overalt som passet på. Det kan være fordi vi dro totalt utenfor turistsesongen og bodde utenfor byen, men vi så absolutt ingen dealere som spurte oss om weed. Jeg tror ikke dette er vanlig i det hele tatt. Fordelen med å avkriminalisere!!! I lokalbyen så jeg kanskje 2-3 ganger lokal politi som kjørte forbi. Det hadde vært relativt lett for dem å arrestere de mange som røyket ved stranden, men dette brydde de seg ikke om. Jeg har imidlertid hørt at man må passe seg for policia local, så ikke lurt å kjøpe eller røyke foran dem! Jeg spurte forresten hun ene om det er noe stress med politiet, men jeg klarte ikke formulere en god nok stemning, og da jeg nevnte politi skjønte hun ingenting.. Vi mekket forøvrig opp en i åpne offentligheten. Tror jeg hadde litt mer noia enn de spanske, for de hadde ingen tegn til det.
Sist endret av Chronic420; 18. mars 2012 kl. 21:17.