Tråd: Min historie.
View Single Post
Sterk historie, godt gjort å kjempe seg ut av det kjøret du har vært på.

Når det gjelder dama di er min ærlige - dog brutale - mening at du må stille ultimatumet til deg selv, ikke til dama. Med den historien dere begge har er det naturlig at hun kan trenge tid, og det er neppe mulig for henne å faktisk vite hvor lang tid hun trenger. Så da må du spørre deg selv: Skal hun få den tiden hun trenger, eller skal du la henne gå? At du ikke kommer videre i livet er faktisk ditt problem, og noe du selv må ta tak i. Hun vil uansett ha forventninger til deg når du flytter inn, f.eks. at du bidrar til husleia, skaffer deg noe å gjøre osv.
Da ville jeg heller anbefalt deg at du ser på mulighetene til å flytte nærmere henne, leie en hybel eller begynne på skole der. På den måten vil dere få muligheten til å tilbringe tid sammen, samtidig som du kan vise at du kommer i gang med livet. Slik situasjonen er nå vil jeg tro at hver uke gjør henne mer usikker, du sier jo selv at du ikke ser etter jobb eller gjør noe siden du ikke vet hvordan fremtiden blir. Når hun da tidligere har erfart at du brukte lang tid på å komme deg ut i jobb er det sannsynlig at hun er redd du bare flytter inn og blir liggende på sofaen.

For treningens del har du mange muligheter uten treningsstudio. Jeg kan på stående fot anbefale følgende:
- C25K (Couch to 5 km) er et kondisjonstreningsprogram som tar deg fra elendig form til å kunne jogge 5km på 8-10 uker. Der kan du også laste ned podcasts med musikk og veiledning.
- 100 pushups er et program for å kunne ta 100 armhevninger på rappen i løpet av 6 uker. Pushups er en av de beste enkeltøvelsene du kan ta.
- Sleggehanske - Bruk en slegge, eller et annet hageredskap for å trene styrke.
- 30 days shred DVD med ekstrem intensiv og effektiv trening med Jillian Michaels. Vel verdt pengene, jeg har selv brukt denne og har mye å sammenligne med fra idrettskarrieren min.

Alle disse treningsmetodene koster under 100-lappen (bortsett fra om du kjøper en slegge), og om du kjører alle sammen tar det fortsatt ikke mer enn en time om dagen. At det er langt til treningssenteret er bare en unnskyldning. Jeg vil også tro at om du kommer i gang med noe av dette og snakker med dama igjen om 14 dager vil hun være mye mer imøtekommende, siden du da har vist evnen til å ta initiativ og komme deg tilbake i livet.