View Single Post
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Eier selv en del fake produkter, i tillegg til at jeg eier ekte klær fra merker som Gucci, LV, Stone Island...osv Personlig så kjøper jeg ekte fordi jeg liker kvaliteten, men det skal sies at selv om det koster mye så behøver det ikke å være av godt kvalitet. Du får selvsagt mer for pengene med en t-skjorte på H&M til 200kr, enn en Prada skjorte til 1000kr-1500k. Til gjengjeld så vet du at klærne er produsert i Italia, du får gjerne mer bruk av den pga kvalitet (miljøvennlig), i tillegg er den produsert av mennesker du vet har gode arbeidsvilkår og ikke av barn i Bangladesh.

Når det gjelder de falske produktene jeg eier, så har jeg ingen god forklaring annet enn at jeg sikkert har et behov for å skille meg litt ut, og da jeg ikke har råd til å kjøpe alt ekte, blir falske klær løsningen. Men prøver aldri å kjøpe noe i en prisklasse som jeg aldri kunne fått råd til selv, f.eks dyre falske klokker, da jeg mener at dette er med på å skape en falsk fasade, pluss at jeg hadde aldri greid å "lurt" dem rundt meg til at jeg gikk med en klokke til 100k og sko til 20k.

Folk som begynner å dra inn barnearbeid, mafia..osv vet ikke hva dem snakker om, det er et stort miljø når det gjelder falske produkter. Og i mange tilfeller, hvis du kjøper fra riktige steder, er det gjerne små familiebedrifter i Kina som produserer kopivarene og du handler direkte fra disse. Forholdene på disse fabrikkene er også ofte mye bedre enn på din gjennomsnittlige Kinesiske fabrikk. Med mindre du kjøper varene på gata i syden, da kan det gjerne være kriminalitet involvert.
Sist endret av HuskaIkke; 6. mai 2019 kl. 20:45.