View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg synes OP virker ganske moden i måten han tenker og skriver om dette. En felle mange går i, er å automatisk blande inn masse cannabis.

Da er det faktisk bedre med en øl for å dempe nervene før eller under oppturen. Mye cannabis og sopp kan fort bli ubehagelig, og det er for sent å ta det tilbake når du først har gjort det.

Ha jointene ferdig rullet, men ikke konsumer dem ukritisk. Men unn deg gjerne en joint og et måltid i mørke på slutten av natta/kvelden, eller når du føler du har kontroll på det som skjer.

Unngå hvite lys - bare gule/organiske lys. Hold deg unna pc og mobil annet enn for å styre musikken.

Beste er å bare sitte der etter inntaket, og vente. Så kommer soppen snart med det den har å fortelle.

Ha det fint og ryddig rundt deg.

1,4 gram med flein høres helt ok som en førstedose, hvis man skal finne ut hva dette egentlig handler om.
Vis hele sitatet...
Ty mann, har prøvd å lese meg opp mest mulig på det her og blitt veldig interessert. Prøvde å bruke cannabis til å få bedre innsikt på meg selv og hjalp til en viss grad. Bruker kun cannabis i spesielle anledninger nå for tiden, så blir nok ingen trekk samtidig som vi tar flein.
Har ikke lest dette med lys før, men gir veldig mening. får bare skru av ledlampa i taket da og kose meg med lavalampa hvis det blir noe.
Det med pils har jeg hørt før, kanskje man setter noen pils i kjøleskapsdøra før man begynner
0,7 g per mann og noen pils i kjøleskapet hvis man føler for det?

Sitat av saviour Vis innlegg
crackpuppy;

Det var en litt slitsom tripp ja, men jeg koste meg når jeg pratet med de jeg likte godt. Jeg lærte mye av den trippen og hadde en fin avslutning på trippen når jeg kom meg vekk fra den ekle festen. Ute i anturen på vei hjem fant jeg roen, og det var godt å komme hjem.

Jeg viste ikke det koster noe å bli diagnostisert jeg, men det er så lenge siden. Symptomene mine er sterke følelses svingninger, fra a til å på to minutter av og til. tankekjør, og da mener jeg til og med i søvne altså, aldri fred å få. Jeg er enten glad eller dårlig, ingenting mellom der. Jeg blir ekstremt lett psykisk- og dermed også fysisk avhengig av stoff og medisiner, for jeg trenger noe medisin føler jeg. De hjelper på noe behov jeg har, så det er ikke lett å holde seg rusfri når man ikke har så mye annet i livet......

Jeg har hunden min, som betyr alt for meg. I tillegg har jeg som du sier helt fokuserte interesser, og finner jeg en ny interesse kutter jeg ut den forrige helt. Sosiale problemer er vanlig, jeg misforstår folk stadig, og blir stadig misforstått selv. Dette kan være bagateller eller alvorlige problem som truer mine vennskap. Jeg har mistet mange venner, men en jeg ikke hadde snakka med på fem år kom plutselig på besøk en dag nå, utrolig kjekt, sevl om angsten fikk leppene og øyeregionen til å skjelve og hoppe og danse.

Jeg får stadig beskjed om at jeg er for intens, eller at stresset mitt gjør andre stresset. Noen ganger gjemmer jeg meg hos mormor der jeg bodde før lar, og der er det ikke telefon-dekning. Så får jeg is på sengen og deilig mat til middag. Jeg passer alltid på å ta en god prat med morfar, for han er sliten og gammel etter 8 hjerneoperasjoner og et slag nylig. Så jeg må prate med han mens jeg fremdeles kan det liksom. Mormor er heldigvis sprek, for hun er blitt min mor så å si. Mamma og til dels pappa klarte ikke mer når jeg begynte med sprøyter igjen etter avrusning, så da flyttet jeg på hospits uten mye valg. Mormor og morfar reddet meg fra det helvetes-hølet, jeg flytta fra en enorm narkogjeld til dealeren på huset. Møtte han i byen og begynte å løpe, men han ropte 'du er tilgitt!', han var blitt rusfri og kristen av alle ting.

Nå bor jeg alene, men trenger daglig oppfølging. Beste medisinen for meg er min hund Pippi, ungene digger det navnet. Alle vil klappe henne, selv om hun blir litt skeptisk når det kommer flere barn om gangen..... Jeg har kanskje to ekte venner, og tre bekjente utenom, det er alt jeg orker nå. Jeg kunne blitt bedre venner med mine bekjente, men det er greit nok som det er nå for meg, bare jeg får søvnen under kontroll så jeg alltid sover NOE hver natt. Skal legge meg inn kanskje, eller gå til en psykriater og få prøvd ut forskjellige sovmedisin-comboer til vi finner nøkkelen som passer i døren til mitt søvnpotensiale=)

Ha en nydelig dag, du kan ha flere asperger symptomer uten å være asperger også. Tror man må ha tolv av tyve symptomer eller noe lignende, jeg har atten av de tyve.

Peace=)

s
Vis hele sitatet...
Usikker hvordan det er i Norge med ventetid og kostnader, så en britisk dokumentar angående asperger der det ble fortalt at det var ett problem internasjonalt mener jeg.
Skal ikke gå for langt i dybden på meg selv nå, men tok en AQ test der jeg scora 32/50 om jeg husker rett, Iallefall godt på spekteret. Sett en del på youtube og kjenner meg igjen i en stor del som blir sagt om syndromet.
Avhenginghet kommer i sterke bølger hos meg og cannabis og alko har da blitt mine "go to" pga. tilgjengelighet.
Ble kjent med en kar med asperger i fjor og vi ble buds fra første stund. Kjenner meg igjen i mye han forteller og måten han er.
Har alltid slitt med sosiale forhold til andre mennesker. Prater såvidt med foreldrene mine, har få venner, aldri hatt kjæreste, osv.
Men uansett, interessant historie du har bak deg mann. Kjenner meg igjen på det angående sosiale forhold og det at jeg elsker dyr.
https://www.youtube.com/watch?v=BfMRu3dhuJc
Ble fascinert av den her videoen og tenkte flein kunne kanskje hjelpe meg med sosiale forhold i fremtiden, om jeg har asperger eller ikke.
Hyggeli mann
Sist endret av Crackpuppy; 13. februar 2020 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.