View Single Post
Det er langt mer graverende saker som allerede har vært oppe i retten uten at vedkommende ble dømt.

Her f.eks.: https://www.ba.no/krim/frikjent-for-...s/1-41-2695989


Naboen hadde installert en egen overvåkningssentral på sin egen eiendom for å filme/fotografere den fornærmede, men:

Lagmannsretten legger vekt på at 55-åringen sitt formål var egenbeskyttelse til vern om helse og eiendom.

«Selv om lagmannsretten har forståelse for at nevnte tiltak kunne oppleves som trakassering av naboens private sfære, har ikke tiltakene, etter en totalvurdering, karakter av å være så kvalifisert klanderverdige», heter det i dommen.
Vis hele sitatet...
Med det sagt var det ikke fritt frem å fortsette denne overvåkningen heller etter at saken var avgjort så vidt jeg kan forstå.


Jeg var i en lignende situasjon for et par år siden da naboen min overvåket hele innkjørselen hvor jeg bor.
Dette meldte jeg først inn til datatilsynet, men jeg fikk selvfølgelig ingen respons så jeg bestemte meg for å sette hardt mot hardt så jeg klatret opp i en stolpe hvor det var et skjult kamera innbygget i en fuglekasse og dynket kassen i "zippo fuel" og satte fyr på faenskapet.

Dagene etter det brukte jeg på opplagt lusking på naboen når han var i nærheten og på et tidspunkt kom jeg hoppende ut av døren filmende med speilreflekskameraet mitt som jeg rettet mot han mens jeg lurte på om det føltes komfortabelt å bli overvåket på denne måten.
Det virket ikke som om det opplevdes spesielt hyggelig for da var det bare å få kastet seg på facebook for å opprette en sympatipost som førte til massiv backfire og ikke lenge etterpå ble resten av av overvåkningsutstyret fjernet eller koblet fra.

Mitt tips er å sette hardt mot hardt i denne saken.
Få vennene dine til å gjengjelde tjenesten om de føler seg utsatt for sjikane av denne tosken.
Opp med mobilen og film tilbake!