View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ny oppdatering: Vil bare takke alle her inne så utrolig mye for støtten! Dette har vært helt forjævlig for meg!
Og det er virkelig bra at han er innlagt og at dere hjalp meg til å ta affære! Broren hans hadde vært på besøk i helga og han hadde snakket om alle pasientene og ansatte som agenter, stokket om bokstaver på en t skjorte og tatt det som et hemmelig budskap og løpt rundt der for å lytte på alle stikk-kontakter fordi han var overbevist om at det var mikrofon og avlytning i de.

Han hater meg nå og har truet meg på livet, sagt han skal slå meg ihjel og bedt hele familien sin om å blokkere meg overalt.
Vi har vært bekymret for det har ikke virket som at sykehuset har sett hvor syk han er, ingen får innsyn i behandlingsplan siden han er voksen, men i dag etter han hadde sagt til familien sin at han skulle få hjelp til å rømme derfra i natt og dra å slå meg ihjel så ringte jeg dit og fortalte om sånn han var og om sånn han har vært den siste halvannen måneden så jeg håper de tar det mer alvorlig nå!
Han ringte meg nemlig fra resepsjonen der og sa at han kom hjem om et par dager og at legen hadde sagt han ikke var syk men det kan jo være at han bare løy/var vrangforestilt om det også. Når jeg sa at han må bli der og ta i mot hjelp så ble han sint og sa at det var jeg som burde blitt innlagt som er så gal at jeg tror han er syk og at han aldri ville snakke med en så dårlig kjæreste mere som rakket ned på han.. Har støttet han gjennom så mye så syns det er vanskelig å høre, selvom det vet han har det vanskelig nå. Men jeg kjenner jo at vi heller aldri kan forbli sammen så jeg har bestemt meg for å ikke dra dit på besøk.

I dag har jeg en vondt klump i magen og er oppriktig redd for at han kommer til å skade noen av de som er på nattevakt for å prøve å komme seg ut. Han har vært helt brutal-draps-mode-psykotisk i dag og har desverre en fortid med grov vold og brutalt overfall i rus. Men de er vel flere på jobb og har sikkerhetstiltak på sånne avdelinger vel Jeg har ringt å sagt at han er aggressiv og truende mot meg, men ville ikke skremme de å si at jeg var redde for de ansattes sikkerhet også.. Han høres ut som en psykosedrapsmann og jeg er helt i sjokk for at han har havnet i denne tilstanden. Sykepleieren jeg snakket med på telefon spurte om jeg hadde noen å snakke med i denne situasjonen jeg også, men det har jeg ikke og jeg føler meg nesten på grensen til å bli gal selv eller revet inn i hans verden.

Er det noen som vet hvor lenge psykoser kan vare?
Og hvor fort antipsykotika medisiner fungerer? Kan aggresjon være en bivirkning av medisiner? Han hadde nemlig vært normal ovenfor familien sin i dag en halvtime, men etter det gikk han helt amok. Da hadde sykepleieren blitt overrasket og de tolket det som at det var fordi de hadde gitt han noen nye medisiner først som de forventet at ville fungere.
Hvor lenge kan man forvente at han er innlagt?
Det er vel ikke sannsynlig at de kan skrive han ut i denne tilstanden, selvom oppholdsfristen på akuttavdelingen løper ut?