View Single Post
Er en kjip situasjon du har, men hvis dette er kald dusjen som retter deg opp. Så gjør den det med og uten å innrømme noe.
Konsekvensen av innrømmelser dersom du er kjapp på AKAN og sier det som det er, inkludert den mishandlende barnefaren, da er sjansen stor for at du kanskje også står i jobb når tåka legger seg, uten medisin disponent rettigheter, men okke som. Er ikke alle som er drittsekker selv om de leder avdelinger eller firmaer. Noen setter pris på ærlighet også, samt ingen automatikk i at det går så fint om forespeilet her.
Er jo bare å være ærlig med seg selv, har dette gått over tid, så har de nok samlet nok "bevis" hvis det er deg som tas inn på teppet alene. Ikke sikkert det finnes kamera, og bare sterke indisier etc etc, så kanskje slipper du hanglende unna. Hvis det er hele avdelingen så har du kanskje en sjanse da til å tenke at ok, nærmere kula i russisk rulett kommer man ikke, og trekk deg ut, mens du nekter alt.
Selvmords løsningen din synes jeg ikke hører hjemme i denne settingen, så det får du unnskylde med stress og dårlig dømmekraft, for hvis du skal dobbel straffe barna og familien din så har jeg ingen respekt for deg.

Sist men ikke minst, hadde det vært mitt valg. Spill det med åpne kort, du risikerer å kriminalisere noen andre på jobb, skape dårlig stemmning, dessuten sprekker du ved en senere annledning, for du kom deg unna den gang da og gir deg ikke mens leken er god.
Så face it, kjør problemene dine rett frem og ærlig, så har du kanskje muligheter på likeverdig behandling fra arbeidsgiver. Tross alt avhengighet er en sykdom som kan behandles dersom man inrømmer den..

Uansett LYKKE TIL.