Tråd: SkolePC
View Single Post
Hei!

Må innom videregående igjen til høsten og få tatt påbygg etter læretid, i den sammenheng har jeg innsett at det kan være lurt å kjøpe en mer egnet skolePC.

Akkurat nå har jeg en Multicom/Clevo W230S 13.3". Jeg ønsker noe med bedre byggekvalitet og som er mer portabelt enn denne. 13.3" er kanskje litt lite, 14-15.6" hadde vært veldig greit. Helst ikke en svær tykk plastklump sånn som Clevo maskinen.

Jeg har tidligere sett på Acer Swift 3 og har fortsatt denne i bakhodet. Jeg kan også strekke meg litt opp i pris, med tanke på at jeg sikkert vil få bruk for en solid skolePC også etter dette året føler jeg det kan være lurt å legge litt i en grei maskin nå som jeg har råd til det.

Noen som har gode forslag? Jeg sikler litt på Dell XPS 15, men det er egentlig litt i overkant dyrt. Jeg har også inntrykk av at Dell ikke er de beste å ha med å gjøre som forhandler. Finnes det tilsvarende solide maskiner med grei ytelse til 10-15000? Helst nærmere 10, hehe.

Jeg ønsker også en maskin som vil takle musikkproduksjonsprogrammet Ableton problemfritt, noe Clevo maskinen dessverre ikke klarer.