View Single Post
Sitat av bobbo Vis innlegg
Hvor anonymt er dette egentlig? Har ingen planer om å shoppe narkotika på internett, men hele konseptet interesserer meg veldig. Hvor mye skal til for at politet får fatt på meg dersom jeg driver ulovligheter og bruker Tor (gjerne Tails) og TrueCrypt?
Vis hele sitatet...
Den største sikkerhetsrisikoen er tabber som f.eks at du kjører javascript som avslører deg, det samme kan skje hvis du kjører java, flash osv. De kan lekke informasjon om deg, din ip og sånne ting. Dessutten vil jeg tro at dersom du f.eks er logget inn på facebook og bruker Tor, så går du inn på en webside som snapper opp din facebook id fra cookies, så vet de på denne måten hvem du er...

Hvordan unngå dette?
Sett opp en JanusVM, sett opp en ny PC (en vmware f.eks) som du ikke bruker til personlige ting, koble deg opp mot JanusVM. Nå kan du benytte javascript, java, flash osv også uten problemer. Faktisk kan du bruke alle andre programmer (ikke bare nettleser) siden JanusVM fungerer som en VPN. Da kan du chatte anonymt osv... Jeg tror du skal gjøre noen _VELDIG_ galt for å ha en risiko hvis du gjør dette... Har hørt mange teorier angående Tor, men så vidt jeg har forstått skal det utrolig mye til for å finne noen...