View Single Post
Sitat av lpage Vis innlegg
Er det noen andre som har sjekket ut de skjulte onion-tjenestene som man kan bruke når man bruker Tor?
Vis hele sitatet...
Jeg har surfet litt i Tornettverket.
Sitat av lpage Vis innlegg
The Hidden Wiki er inngangsportalen, ser det ut som. Du kan finne en lenke til den wikien og andre tjenester dersom du googler "reddit onions". Reddit har en brukerstyrt greie der folk kan legge ut tips om .onion.addresser.
Vis hele sitatet...
De aller kuleste adressene benytter seg av intivite-system i en eller annen form.. De fleste adressene som finnes i HiddenWiki er heller ikke de morsomste sidene akkurat. Aktivitet på diverse underground-forum som finnes i org/com domener er din beste inngangsbilett til et større tilbud.
Sitat av lpage Vis innlegg
Det ligger utrolig mye rart der inne, ser det ut som. Personlig synes jeg de burde prøve å bli litt mere mainstream, og ikke ha så mye tvilsomme greier der. Greit nok, Tor-nettverket kan brukes til mye rart, men det hadde vært kult om det fantes et community som ikke dyttet det opp i trynet på deg også.
Vis hele sitatet...
"Det ligger utrolig mye rart der inne"? Sånn jeg ser det er det enda mye mer rart på "vanlig"-internet. Det eneste som er spesielt med tor er at siden det er mer anonymt er det enklere å opprette sider med mer lyssky innhold.

Det er ikke tor's administratorer, om man kan kalle de det, som bestemmer innholdet. Dessuten finnes det en hel haug med sider med helt normalt innhold. Du må jo også faktisk lete opp sider i tor, opplever det ikke som om alt det shady blir dyttet opp i ansiktet mitt i det hele tatt.
Sitat av lpage Vis innlegg
Hadde vært bra hvis noen med peiling gadd å bruke tid og energi på å skape et slikt tilbud. Tenker de på diskusjonsforum o.l. som tillater kontroversielle ting, men ikke ulovlige ting. F.eks. publisere lekkasjer, frie anonyme forum o.l.
Vis hele sitatet...
Det er mange som gjør dette; flere forums, imageboards og nyhetssider. men det store problemet her er at om man ikke har noe særlig å skjule; hvorfor bruke tor? Akkurat derfor blir alt det ulovlige mer synelig da driftere av vanlige nettsider som feks nFF ikke ser helt vitsen med å benytte seg av et tregt, lite traffikert nett med en nærmest umulig søkbarhet.