Tråd: Baneheiasaken
View Single Post
Denne saken er betent og nesten vanskelig å snakke om fordi det rammet to helt uskyldige små barn. Voldtatt og drept. Den smerten de pårørende har kjent på alle disse årene er vanskelig om ikke umulig å forestille seg.

Kan godt hende denne Kristiansen ble dømt på feilaktig grunnlag, vi får se hva som skjer når saken taes opp igjen. Men at mannen har sitti bak lås og slå i 20 år, det er ikke ikke sikkert at det er verst tenkelig utfall? Såvidt jeg erindrer så har altså denne mannen andre overgrep på samvittigheten, jeg husker ikke hvor mange det var, og hvor gammel Kristiansen var. Men den mannen er neppe normal. Så sånn sett så har han i det minste ikke hatt muligheten til å ødelegge andre barn i disse åra og det jo noe.

Mtp på hans rulleblad så tror jeg at en evt. frifinnelse vil røre opp mye grums hos mange. For da vil jo overgriperen kristiansen få oppreisning og erstatning og alt det. Og vi andre kan ikke helt vite om han faktisk var uskyldig i baneheia saken, men vi vet at han er skyldig i andre overgrep.

Er godt jeg ikke er jurist eller lekdommer for jeg tror slike saker må bli krevende å forholde seg nøytralt til fakta og klare å se den med et objektivt blikk. Sakens grusomheter tror jeg fort gjør at mange kan miste akkurat det.
Sist endret av _abc_; 22. februar 2021 kl. 13:14.