View Single Post
De siste årene har jeg fått stor interesse angående temaer som psykologi, narsissister, psykopater osv, hvordan hjernen til de forskjellige diagnosene fungerer og hvordan menneskehjernen fungerer generelt..

Etter masse lesing om psyokolgi har jeg merket at min adferd går igjen hos enkelte personer med personlighetsforstyrrelse. Om jeg møter en ny person kan jeg være en sosial kameleon å kopiere dens personlighet slik at jeg blir likt av nesten alle jeg møter.. Er usikker på om det kommer av usikkerheten i å ikke bli likt av folk eller hvorfor jeg gjøre det..

I den vanlige hverdag går jeg ikke rundt å manipulerer andre på grunn av frykt for å bli avslørt, men gjør det om det er nødvendig. For eksempel selge en vare kan jeg være ekstremt manipulerende.. Det fikk jeg høre av barndomsvenn min før jeg engang viste hva ordet manipulere betydde.

Noe jeg også har merket er at jeg er ekstremt god til å lese folk via kroppsspråk å ut ifra ordene personer bruker. Når jeg møter en ny person analyserer jeg dem for å vite hvordan de er som person, hvorfor jeg gjør det, vet jeg ikke...

Er dette grunn til bekymring, eventuelt burde oppsøke lege å undersøke nærmere hva dette kan være? Føler ikke det er normalt slik som jeg er, uansett om ingen merker det på meg ..