View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pleide å være steintrøtt etter jobb og lysvåken ved normal leggetid. Kunne sitte oppe til 03-04 og fortsatt ikke være trøtt.

Prøvde alt mulig, trene etter jobb , rolig bølgesus musikk osv på senga.

Det som hjalp meg var å spise kveldsmaten mye tidligere, pleide å lage kveldsmat tidligst 21 og spise i 22-23 tida, men lærte meg at da går blodsukkeret og energinivået opp , og kroppen våkner for å forbrenne i stedet for å bli trøtt når jeg skal sove rett etterpå.
Nå spiser jeg kveldsmat helst seinest kl 19, men seinest seinest kl 20 , da går blodsukkeret opp men rekker å gå ned igjen til 23 så jeg blir veldig trøtt da. I tillegg så var det avgjørende med skjermfri tid minst en time før legge tid, dvs ikke noe tv, pc, mobil eller musikk. Ingen teknologisk stimuli overhodet. Det har sykt mye å si. Pleide å kunne ligge i timesvis å scrolle på mobilen og tenkte at det ikke krevde noe, men av hjernen som bombes med informasjon ubevisst bare av å scrolle på VG eller instagram, farger, tekst, bilder, pixler, så holder det hjernen våken og full av tanker, genererer mer tankespinn.

Nå har jeg sommerferie så da er døgnrytmen fucked igjen pga pc hele natta men skjermfri har mye å si for når jeg blir trøtt ellers.