View Single Post
Trådstarter
154
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette er freakforum, hva forventer du?


Jeg kan ikke se for meg at syrerester er spesielt bra for tennene heller. Og hvordan takler hunder egentlig eddik? Det er ikke akkurat intuitivt at mørk sjokolade er livsfarlig for hunder, liksom. Her er jeg fullstendig åpen for at det kan være helt tut og kjør, for jeg kan lite om ernæring og bikkjer - men vær sikker på at du veit hva du driver med før du prøver. Forøvrig, de samme folkene som anbefaler å fôre dyret på oppmalte bein må vel kunne gi noen tips om hvordan du best lager beinmel?

For å være helt ærlig hadde jeg uansett ikke tatt meg bryet med å bruke en blender og syre. På stående fot kommer jeg på minst fire gjenstander i huset mitt som er mer egna til å lage beinmel enn blenderen.
Vis hele sitatet...
Beina blir ikke helt oppløst i eddiken, men de blir så myke og sprø at man kan mose dem etterpå. Det betyr at man kan sile av eddikvannet og skylle restene etterpå før man blender de sammen med rent vann og av den grunn blir det bare en mikroskopisk del igjen av eddiken i den mosete massen.

Jeg har prøvd å gi hunden min bein, men det som skjer da er at den svelger litt store beinklumper og kaster opp noen timer etterpå.