View Single Post
Har vert der selv, men tro meg, det finnes en vei ut.

1.Slutt å synes synd på deg selv. Du har et liv de aller fleste i hele verden drømmer om. Du er i livet, du har en seng å sove i, tak over hodet, en varm dusj, og mat i magen. Og antakeligvis får du alt dette gratis, noe som kan bli kjedelig i lengden, men noe som også bør settes pris på. Med andre ord, du må endre fokuset ditt. Ikke tenk på alt du skulle ønske var bedre og det du mangler, (for det kan du uansett jobbe deg mot) tenk på alt som er positivt og alt det du har.

2. Sakte men sikker slutt å ruse deg, trapp ned på ALL rusen. Til og med sukker, cigarette og kaffe. Det kan ta lit tid å kutte det helt, men så lenge du gjør det gradvis og ikke går cold turkey bør det være null problem.

Du trenger ikke slutte helt, for alltid, men jeg hadde prøvd å holde meg helt avholds i hvertfall 3 måneder, men helst et helt år. Så kan du heller begynne med rus-nytelse (fremfor rus-missbruk) senere i livet igjen, og da tenker jeg en rev i helga eller en pils. Eller kanskje en fleinsopp tur 1-2 ganger i året. Andre stoffer er det bare å holde seg langt unna, d.v.s sprit, kokain, amfetamin, piller, o.s.v Nå vet ikke jeg hva du bruker, og noen ting vil være lettere å slutte en andre. Hvis du bruker sterkere stoffer kan det være hvert å vurdere en avrusningsklinikk.

3. Begynn å spis sunt og å trene. Det er utrolig hvor mye bedre du vil føle deg med litt sunn næring og mosjon i kroppen.

4. Hjelp noen andre. Det trenger ikke være noe stort, så lenge du gjør en god gjerning og hjelper noen som trenger det. (Og da mener jeg ikke bare én god gjerning. Gjør det til en vane) Det vil garantert putte et smil på munnen din når du ser hvor glad noen andre kan bli for en liten god gjerning.

5. Ta deg litt, eller mye tid til å finn ut av hvem den nye deg skkal være. Hvem vil du være? Ingenting er utenfor rekkevidde. Du kan være hvem du vil. Det krever bare disiplin, målrettethet, styrke og fokus. Du føler deg kanskje ikke så sterk nå, men hvis du holder deg til et fast trenings og kostholdsprogram kan jeg garantere deg du vil fort (relativt) begynne å føle deg sterkere både mentalt og fysisk. Og underveis vil du lære så utrolig mye om deg selv og finne ut av du er mye flinkere enn det du tror du er.
Du kan ikke forvente å bli en superhelt over natta, men du vil begynnå å føle deg bedre kun etter første treningsøkt. Det vil ikke fjerne alle problemene eller tankene dine, men det vil fjerne noe av det og erstatte det med positivitet og dopamin Samt testosteron som også føles bra

(Haha, sklei litt tilbake igjen til trening på det punkte fordi det er utrolig viktig med mosjon for å føle deg bra. Begynn rolig med en gåtur og 10x3 pushup eller 3x10, og dag etter dag jobb deg opp til marathon og 64x10 pushup)

6. Slutt å se på TV og film. Begynn heller å lese og å meditere. Knowledge is power. Og du kommer til å trenge styrke hvis du vil snu livet ditt.

7. Nyt prosessen så mye du kan i starten også, men nytelsen vil bli større jo mere resultater du ser i livsstilendringene dine.

8. Begynn å studere eller jobbe.

9.Du vil med tiden møte gode venner og en nydelig kjæreste. Men ikke stress med det. Gode ting kommer til de som venter. Jeg skaffet meg fort venner å kjærester, men de forsvant like fort igjen.

10. Nyt livet til det 1000% til det fulleste.

Haha, jeg skulle egentlig gjøre det kort, men noen ting er det verdt å bruke litt tid på.

Håper du ser fornuften, og kanskje ett lite håpe i det jeg og de andre her skriver.

Også ønsker jeg deg all lykke til med å legge om livet ditt.

Jeg har gjort det selv, og tro meg, det er 1000% mulig så lenge du fokuserer forst og fremst på en ting, og det er disiplin.

F.eks. Hver gang du har lyst til å ta deg et trekk, (eller hva det måtte være) ta 10 pushup istedenfor og føl deg fornøyd med det