View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Myoxoceohalus ønsker i dette sitat at jeg skal konsentrere meg om enkeltsak.
Vis hele sitatet...
Nei, Myoxocephalus sier at denne enkeltsaken viser hvordan dagens lovverk tidvis får urimelige utslag, og bruker det som argument for å innføre endringer.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Forutsetningen for din argumentasjon er at UDI kaster ut en haug uskyldige mennesker. At prosessen er helt uten tanke eller bevis. Hvis så - har du et argument.
Vis hele sitatet...
Det er et interessant synspunkt. Vi vet, erfaringsmessig, at vi ikke kan la politiet avklare skyldspørsmål alene. Dette skrev jeg ganske mye om i et av de mange tidligere innleggene du ignorerte fullstendig. Her kan du mene hva du vil, men i alle velfungerende samfunn rundt om kring i verden har man en eller annen form for maktfordeling, og statens bevisbyrde i straffesaker legges på et høyere nivå enn konvensjonell sannsynlighetsovervekt. Dette er fordi justismord ansees som jævla bad. Min, vidarlo, entropi, xasma og sky hevder at det å bliu fratatt sitt statsborgerskap er en såpass alvorlig affære at dersom man skal gjøre det overhode, så bør det være underlagt den samme rettsikkerheten som i strafferett forøvrig. Til dette svarer du at du ønsker en krystallklar innvandringspolitikk som håndheves uten vingling. Og følger gjerne opp med instendige oppfordringer om å holde debatten på et voksent nivå og unngå skyttergravsretorikk.

Så, her er mitt spørsmål til deg: Hvorfor mener du at de ansatte byråkratene i UDI er så til de grader upartiske og kompetente at de er skikket til å inndra statsborgerskap når politiet ikke ansees som skikket til å idømme folk fengselsstraff for forbytelser? Hvis det eneste du har å svare er å etterlyse mer dokumentasjon på at de faktisk har tatt feil noen gang, så spar deg.
Sist endret av Myoxocephalus; 20. januar 2017 kl. 16:13.