View Single Post
Sitat av felix_poker
mxyzptlk: Meget bra skrevet.

Jeg må innrømme at jeg er litt overasket over at du fortsatt tar noen form for rusmidler i det hele tatt, men det er ditt valg, og hvis du føler deg "trygg", så tviler jeg på at tilstanden din vil vende tilbake til slik den var (full on HPPD). '
Vis hele sitatet...
Vel, jeg ble faktisk fucka på både speed og e'er etter hverandre mens jeg fortsatt hadde HPPD, og det å være fucka av e er mange ganger verre med tanke på angst og tvangstanker og sånn. Jeg så på HPPD'en som en snill psykose, mens e-genererte disorders er bare slemme. Da jeg kom over e-problemene og "bare" hadde HPPD igjen var det nesten som å komme hjem. Og når HPPD'en til slutt slapp taket, var det faktisk litt vemodig samtidig som det var veldig deilig og lettende. Det var jo en "gammel venn" jeg hadde levd med konstant i over seks år.

Når det er sagt er det rapportert om folk som har kommet helt ut av HPPD, bare for å få det igjen full-on senere, ikke nødvendigvis pga. rus, men f.eks. en sjokkerende opplevelse. Dette er et valg jeg har tatt. Jeg er for glad i dop til å bare si helt stopp. Men jeg gjør et poeng av å begrense meg, etter mange års erfaring med kjemikalier har jeg en ganske god forståelse av hva og hvor mye jeg tåler og ikke tåler.

Hvis du ønser et stoff som gir halliser med lite mindfuck burde vel meskalin være ideelt? Jeg har ingen egen erfaring med det, men etter hva jeg har hørt er det (i moderate doser) mest visuelt, mindre mentalt enn både sopp og syre. Heroiske doser vil nok imidlertid propellere hvem som helst inn i et annet univers Men, du har kanskje erfaring med meskalin fra før?
Vis hele sitatet...
Hm.. Trodde det var omvendt, at man ble veldig tura i hodet, men ikke fikk så mye halliser (sammenligned med syre og sopp)? Ikke vet jeg, jeg har ikke testet det, og det er lenge siden det var noe i omløp i min omgangskrets, så det jeg sikkert har visst om det har vel blitt røyket bort med tiden.

Uansett, jeg tror nok at jeg er ferdig med den type hallusinogener. Jeg har for mange spøkelser i hodet enda til å begi meg inn dit igjen, men hvem vet, kanskje om 10-20 år.

Og takk for input på 2C-X folkens, det er nok en stund til jeg begir meg inn på dem enda, hvis noen gang, men det er kult å vite at det er der og kan prøves. 2C-E høres ut som min greie ja, hvis det skulle bli aktuelt.