View Single Post
Jeg har ingen erfaring med hva det å få en PF diagnose i legejournalen vil ha av betydning, men jeg har mye erfaring med at diagnoser kan åpne dører til behandling og hjelp.
Ideelt sett hadde det vært slik at de som trengte hjelp fikk det, uavhengig av diagnoser, men dessverre er ikke systemet bygget opp slik.

Med en diagnose, kan du i forhold til hjelpeapparater vise til diagnosen og vil i mye større grad bli tatt på alvor.
NAV, leger, myndigheter m.m forholder seg til diagnoser, bruk det for hva det er verdt.

Selv har jeg en muskel og skjelett-sykdom, og uten en diagnose, ville kampen mot systemet vært enda vanskeligere enn hva den har vært.
Jeg har også mange erfaringer med nær familie og slektninger, og har sett hvilken forskjell det å få på plass en diagnose gjør.
Så selv om det å få en diagnose ikke vil gjøre noen forskjell for deg som person, da du er mye mer enn bare en diagnose, tror jeg like vel at det vil være lurt å få en diagnose på plass, om ikke annet for å gjøre det enklere å få den hjelpen du har krav på.
Sist endret av Veggen; 14. juni 2019 kl. 03:07.