View Single Post
Sitat av pushback Vis innlegg
Ok! Dette med å innstallere en annen rom, er vel det som er hensikten med å root'e ?
Vis hele sitatet...
Det kommer vel an på hvem du spør? Selv tenker jeg at hovedpoenget med å roote er å ha admin privilegier. At du kan gjøre ting du ellers ikke kan gjøre. Som å fjerne bloatware. Eller å legge inn gode og fungerende ad blocks som blokker på både browsere, youtube og in-app ads. Så kan man naturligvis også bytte ROM om en ønsker. Men en trenger ikke custom rom for å roote.

For meg så virker det opprinnelige spørsmålet litt rart. For uansett hva du gjør nå med mobilen når du fjerner apper, så kan du jo senere installere akkurat de appene du i øyeblikket føler for. Det hjelper jo ikke å skru av apper fra tredjeparter, for du kan jo senere bare slå på den funksjonen igjen. Samme med playstore. Om du fjerner den så kan du jo bare legge den inn igjen den dagen du evt. får lyst på en ny app.

Nå vet jeg ikke motivasjonen din for en rensket mobil. Men kan se at om du feks er spilleavhengig så kan det være gunstig å fjerne slikt. Spørsmålet blir jo om du har har disiplin nok til å la være å reinstallere disse appene om suget skulle komme senere.

Om du skulle være feks spillavhengig så kan du evt. fjerne alt du ønsker på telefonen og lage en bruker som du dedikerer til en du stoler på, også har du selv gjestekonto på mobilen. Da kan den andre personen bestemme hva du kan gjøre på telefonen og sålenge du ikke har dens fingeravtrykk kan du heller ikke legge til apper, uansett kilde. Og du kan kun bruke de appene som er tillatt eksplisitt av den du stoler på.
Sist endret av random67489; 18. juni 2018 kl. 17:43.