View Single Post
Sitat av bbabbaba477 Vis innlegg
jeg som bor i oslo, har prøvd i kansje ca 5-6-7 år etterhverandre omtrent å plukke flein, har også følgt med i den indefisering av flein tråden i et par av de første årene jeg prøvde meg ved høsttider, og jeg vil si jeg er ganske sikker på soppen og hvordan den ser ut, men hver gang jeg har prøvd å ta en tur for å finne noe, har jeg en gang max funnet kansje 9 stk, ja nøyaktig 9 stk som er min aller største rekord, jeg vet absolutt ikke hva slags steder jeg skal lete på,jeg må jo ha gått helt feil selv om hvor jeg har prøvd har vært på fotballbaner, kirkegårder, og også golfbaner og et par ku-beite, uten noe slags gull fangst i det hele tatt, bare småfunn som sagt, noen som vil anbefalle noe slags bedre plasser en sånne jeg har prøvd meg på, jeg vil jo også påstå og håpe jeg ikke har vært på helt feil steder, men hvis, hvor ville vært bedre å lete henn?
Vis hele sitatet...
Hei! Flyttet til Oslo for 2 år siden og plukket første gang her i fjor, fant 3 gram sopp(tørket). Vil anbefale deg å stikke litt utenfor byen, ta t-bane/buss/trikk oppover/innover landet. Maridalen, Nesodden, Lillestrøm, Lommedalen, Ringerike rundt sånne steder. Finn steder hvor det går hester/kuer/sauer. Bruk google maps til å finne jorder.