Tråd: Narkogjeld
View Single Post
Sitat av travaxa Vis innlegg
Han prövde å baila. De fant han.

Point is- 300 eller 30.000 - folk kommer fucka deg over du om later dem.

Hvis jeg hade pusha og noen skippa fra betaling, om så 500.-, så hade jeg gjort ett hjembesök.
Vis hele sitatet...
Dumt å baile der ja... Er en del penger, og ting havner alltid ut av kontroll, straffen står sjeldent til forbrytelsen.
Problemet med miljøet er jo ofte at en blir redd fordi en vet at kravene som oftest er urimelige, tanker som "får jeg mulighet til å ordne opp i rimelig tid" surrer i ett hode som kanskje allerede er fucked pga rus. Er rimelig mange paranoide freaks her også, som nesten får panic etter å ha røyka seg en tjall.

Dessuten, psykologien i dette er enkel, mennesker vil rømme, det er naturlig.

Jeg er prinsipielt enig med at en skal betale for seg, jeg liker å betale selv, det er det som er riktig.
Men tenk, den samme prinsippfaste jævelen av en langer kan jo like gjerne være den som blander ut shitten for å tjene mer penger, er det liksom noe bedre? Å selge bøff?

Jeg har en tanke om at en ikke skal sette folk i en situasjon som en vet de ikke vil mestre.
Dvs. ikke lån bort for mye til de som ikke har noe, narkomane vil ikke klare å styre seg, trangen etter dop er for sterk.
Er jo en grunn til at de fleste alkiser nedprioriterer familien og velger flaska.
Jeg har en far som gjorde det samme, drittfull hver dag både før og etter, strøk med noen år etterpå da.
Men poenget er valid, vitende om at alt vil ryke så fortsetter en å ødelegge for seg selv, det er ingen logikk igjen.

Er du villig til å sitte i fengsel for å ha lemlestet noen som samfunnet kaller søppel?
Hvis ja så er ikke det ett veldig logisk valg.

Men sånn seriøst, finn annet klientell enn junkier som ikke har penger, er massevis av straighte folk å deale med, da slipper en å sitte i fengsel senere.