View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Nå er du bare vanskelig, du skjønner nok at jeg sikter til forskjellig kvalitet og styrke både fra produsent til produsent og batch til batch og om det er toppskudd, sideskudd osv. Kanskje den ene planten har stått i skyggen til en annen, det er så mange variabler at jeg har store problemer med å skjønne hvordan man skal klare å dosere medisin i form av pot.
Det er tilogmed forskjell på kvalitet fra coffeeshop til coffeeshop i amsterdam selv om det er samme strain (ja, jeg forstår at cannabis brukt som legemiddel vil ha strengere retningslinjer og rutiner under dyrking men uansett).
Vis hele sitatet...
Selv om ikke du skjønner deg på det, så er det tydeligvis andre som gjør det. Det skrives ut resepter på cannabisprodukter i flere land. Coffeshoppolitikken til Nederland er en dårlig sammenligning av to årsaker. Dyrking er fremdeles ulovlig (og i og for seg også salg) og man har derfor ingen kvalitetssikring. Uten at jeg kan være sikker så vil jeg tro at de som har resept på cannabis i Nederland velger å hente kvalitetsikret medisin på apoteket fremfor å kjøpe den på coffeshop.

Ok? Og det vet du fordi?
Vis hele sitatet...
Man kan vanskelig vite hva som skjer i fremtiden, men hvis vi tar dagens regime i betrakning (og slik det har vært så lenge jeg kan huske), så er systemet sterkt kontrollert. Legene skal ikke skrive ut hva som helst til hvem som helst. Det vil få konsekvenser. Jeg har ingen tro på at en legalisering av medisinsk cannabis vil vippe dette systemet av pinnen. Hva får deg til å tro dette?

Hvilke lidelser er det dokumentert at man må ha hele planten?
Det er jo nettopp dette som er sakens kjerne, til nå kan hvertfall ikke jeg se noe entydig forskning som viser at ren pot er det beste alternativet for symptomlindring annet enn å bedre livskvaliteten til enkelte pasienter.
Vis hele sitatet...
Spør du meg, så spør jeg deg; jeg har nemlig aldri hevdet at det finnes lidelser som man trenger "hele planten" for å behandle. Jeg har sagt at Sativex som kun inneholder THC og CBD ikke erstatter alle de kjemikaliene man finner i planten. Hvis man har nytte av cannabis som medisin så er ikke det dermed sagt at Sativex vil fungere akkurat like bra eller i det hele tatt. Du kan google entourageeffekten og de andre cannabinoidene du finner i planten.

Håper ikke du sikter til den store MS studien som var for 6-7 år siden, hvor det var 3 grupper, cannabis, syntetisk THC og placebo.
Vis hele sitatet...
Nei.

Og jeg spør igjen etter dokumentasjon på alle påstander som kommer om at det å røyke pot er det beste alternativet for symptombehandling av forskjellige diagnoser.
Vis hele sitatet...
Svimmel? Må jeg gjenta meg selv?
Sist endret av caperno; 13. desember 2016 kl. 19:42.