View Single Post
Hei

Har tidligere tatt fagskoleutdanning i Maskin og har jobbet som maskiningeniør/design ingeniør i 8 år etter denne utdanningen. I denne jobben har jeg møtt utfordringer knytt opp mot CAD system, integrasjon mot ERP og en rekke nettverk og system problem.

Noen av problemene har jeg løst selv, men er på ingen måte noen IT guru. MEN, jeg synes dette er veldig interessant og lurer på om jeg skal studere dette for mulighet til å jobbe med dette.

Men er det noen som kan gi meg gode tips og råd til hva og hvordan jeg bør gå frem? Jeg bor like utenfor Ålesund, og vurderer en nettbasert Årsstudium i It ved Høgskolen i Molde (https://www.himolde.no/studier/program/it/). Jeg ser også at det er flere som tilbyr nettbasert læring, blant annet Noroff som tilbyr Nettverk og IT-sikkerthet (2år) og Nettverks- og systemadministrasjon (1år). Treider.no har også noe de kaller Nettverksadministrator. Alt dette synes jeg virker spennende, men vet ikke hva jeg egentlig går til. og håper noen kan vær så grei å fortelle meg litt mer.

Har kontaktet de forskjellige, men føler ikke jeg får så gode svar på alt jeg spør om, mer generelt...