View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det tar ca. tre sekunder på min telefon. I motsetning til dSLR, der sjølv low-end konsumentkamera har boota og tatt bilde på eit halvt sekund.
Vis hele sitatet...
Et dSLR er kjapt, ja, men da er du igjen avhengig av at innstillingen på kameraet er riktig i forhold til bildet du skal ta, eventuelt at det står i auto.
Selv tar jeg så godt som alle bilder med manuelle innstilling når jeg bruker dSLR, noe jeg ikke er like opptatt av med mobilen.
Jeg har muligheten til å stille innstillinger manuelt, men normalt gjør telefonen en helt grei jobb.
I tillegg er mobilen stort sett med over alt, det samme kan jeg ikke si om de andre kameraene mine.

I tillegg - og det er det som irriterer meg mest - er autofokus... treg. Du har og relativt mykje shutterlag på dei telefonane eg har prøvd.
Vis hele sitatet...
Om du ikke har testet Huawei P9/10/20, er de veldig rask, både på autofokus og det meste.
Testet nettopp autofokus i normal innebelysning (P10), tar maks ett sek.

Du kan ta teknisk gode bilder med telefoner, men det er lettare å ta teknisk gode bilder med eit kamera. Sjølv eit kompaktkamera til ein tusenlapp...
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at jeg har og foretrekker dSLR, men det hjelper meg lite de gangene kameraet ligger hjemme.
Sist endret av Veggen; 10. februar 2019 kl. 20:35.