Tråd: NY FUNKSJON Skrive innlegg anonymt
View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mulig jeg overser noe massivt her nå: Hvorfor ikke gi anonymbrukerne nummer i tråden istf. hasher og nå adjektivdyr?

Den første anonyme posteren får anonym 1, den neste anonym 2, osv.

Eller min preferanse såklart: NATO-alfabetet (Alpha, Bravo, Charlie osv), som er litt lettere å håndtere enn tall, imens man fortsatt vet rekkefølgen (Charlie sin første post kom før Kilo sin).

Ting å tenke på:
- Alpha sin ene post blir slettet, skal da Bravo bli Alpha, Charlie bli Bravo osv? (imo nei fordi folk allerede har omtalt Bravo som «Bravo»)
- En post flyttes fra en tråd til en annen (Det gjør vi ganske sjelden, men fortsatt)
- Hvordan håndtere >26 eller >29 anonyme deltakere («Ørnulf, Ågot, Alpha Alpha, Alpha Bravo» kan forvirre, så hva med [DNBA]+[NATO]? «Anna Alpha, Anna Bravo, Anna Charlie» eller [NATO]+[DNBA]: «Alpha Anna, Alpha Bernhard, Alpha Caesar». Om man skulle komme på over… 29+29^2(?) = 29+841 = 870 anonyme brukere i en tråd kunne man lagt på ord fra det første alfabetet igjen. Så [DNBA]+[NATO]+[DNBA] eller omvendt. Edgecase til tusen (egentlig åttehundreogsøtti), men yeah.)

Støtter meg litt på at t.d. Jodel bruker dette nå. Eksempel.