View Single Post
Sitat av trikom420 Vis innlegg
halfagram : Så etter din definisjon så er jeg narkoman. Fordi jeg ikke får medisin på resept, men må betale for den selv.
Velger lett "rusen" som du kaller det fremfor å være så syk at det meste blir et problem.
Bare så det er sagt sykdomm kom lenge før "rus".
Det jeg egentlig vil si er at når det kommer til dette temaet er gråsonene mange og de flyter over hverandre.
Vis hele sitatet...
Om du er narkoman eller ikke er opp til deg selv å bestemme synes jeg når du bare bruker weed. Trenger du weed for å stå opp eller sovne om natta. Eller for å gå i sosiale settinger kan det være et problem. Om ca 1/10 blir av avhengig av hasj, betyr det nødvendigvis ikke at det er problem.
Virker på meg som mange som røyker mye går i en slags boble og gir hasjen mange slags medisinke effekter for å rettferdigjøre sin bruk/missbruk. Sier ikke at det er slik for deg. Om det er det som gir deg livsgnisten og du funker i samfunnet, klarer å holde deg i jobb etc. Ser jeg ingen problem med det.

Narkoman er forøvrig et stigmatisert og dårlig ord. Bruker eller missbruker av stoff høres bedre ut i mine øyne.