View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Så det du sier er at forbud funker kun hvis det er snakk om hardere stoffer? Det gjør at man ikke skaper noe aksept i det hele tatt da?.
Vis hele sitatet...
Nei, et forbud har vi den dag i dag på de fleste stoffer, og det har til en grad fungert veldig bra til de siste tiår. Da tenker jeg politiskt og økonomiskt. Jeg sier ikke at jeg er synsk og spår hvordan ting vil se ut i fremtiden, dette var som du leste på slutten av innlegget mitt kun min egen teori om hvordan fremtiden vi har forrans oss vil se ut. Det jeg mente med at noen stoff kan (Og bør) forbli straffbare er pga. skadevirkning disse gir oss som er vitenskapelige bevist at stemmer. For å sette det hele på spissen kan vi dra frem Korkodil (Desomorphine). Ja, vi mennesker burde gjøre hva vi vil, og at det er noen som av en eller annen rar grunn skal kunne sette lover og bestemme hva vi kan og ikke kan gjøre med oss selv er veldig snål, men jeg vil si at i tilfeller der alle stoff som ikke er direkte skadelige på oss er lovlig mens de som er det motsatte er ulovlig er en god ting. Dette ikke fordi at de vil straffe oss o.l, men fordi de vil beskytte oss (Noe vi ser lite av den dag i dag). Ja, mange vil ha full aksept på alt i verden, men heldigvis er det ikke slik. Om vi skal ta for oss rus-bildet bare så syn jeg personlig, som sagt, at ting som kun skader oss ikke burde være lovlig av helt åpenbare grunner.
Man kan si at psykadellise stoffer skader én, men dette blir ikke det samme da disse personene gjerne har noe underliggende eller har utrolig dårlige rutiner på stoffene, noe som i for seg selv betyr at det ikke er stoffet som setter igang en prosess som skaper egne skader/problemer på deg hverken fysisk eller psykisk. Rutiner innebærer da doser og redosering/hvor ofte man bruker.

Sitat av 420master Vis innlegg
Det er banalt og si at lovforbudet mot cannabis funker mot sin hensikt, men forbudet mot heroin funker.
Vis hele sitatet...
Det jeg menkte her er at cannabis ikke funker mot samme hennsikt som psykadellka gjør. Hasj blir lovlig først og fremst pga. helsevennlige årsaker som sykdom osv, mens det du ser i Amsterdam og USA er av grunnen at vi har funnet ut at dette er langt mindre skadelig enn alkohol, og at flere og flere av oss bruker dette stoffet da vi blir mer og mer utdannet via generelle normer og finner ut av at vi har blitt lurt i tidligere generasjoner av en regjering som vil tjene penger og samt. ikke har gjennomført tester både nøyent og på den måten de burde. Psykadelika derimot blir mer og mer tatt opp til overflaten av den grunn at det kan (Og mest sannsylig har) alt fra helbredende til forfremmede effekter på psyken vår.
Jeg har aldri sagt at forbudet mot heroin fungerer som det skal, da rent heroin er langt fra like skadedannende som heroinen man for det meste før kjøpt irundt i verden. Se eksempelet på krokodil jeg nevnte (Ja jeg skrev det engelske teoretiske navnet da jeg ikke orket å søke meg opp på det norske).

Jeg har sagt det flere ganger allerede, men jeg sier det igjen; Alt dette er kun min egen personlige mening om hvordan det som i mitt syn er en idéell fremtid kan se ut. Jeg sitter ikke på fasitten. Beklager eventuelle skrivefeil
Sist endret av SoppVandreren; 25. desember 2015 kl. 00:25.