View Single Post
Har noen venner som enten akkurat har kjøpt ny bolig, eller er på vei til kjøpe ny bolig. Og med ny bolig, hva får man da? Jo et evig stress rundt merkevarer, de riktige produktene fra de riktige produsentene, eller sånn og slik fliser, kjøkkenbenk spisestuemøbler og sofaer. Blir helt matt av å høre på. De gjør motsatt av deg ts, det skalerer opp, og det virker ikke som de tenker ta spesielt mye med seg til sin nye bolig. Og billig er det jo heller ikke. Ja jeg kan skjønne at de "føler seg rike" fordi de fikk høy pris på eksisterende bolig i forhold til hva de selv ga. Men jeg vet at det ene paret har økt boliglånet når de kjøpte seg ny bil fordi taksten var "så bra". Så det ene paret hadde relativt sett ikke klart å bli gjeldsfri, også kjøpte de bolig på litt bedre adresse og med ekstra soverom. De tjener greit så bevares de takler vel det, men likevel. Det prates så mye bolig at jeg blir helt matt. Når de får barn tenker jeg at de kanskje bare må fades ut, for sånt oppheng de har nå, tenk når de de får barn?

Jeg er mer gjenbrukstypen. Og liker å fikse ting. Men jeg gjør det ikke til et samtaleemne rundt andre folk.