View Single Post
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Det er fullt på sin plass. Dette er for å dele tanker rundt tema.

Miljøet rundt og dets påvirkninger gikk jeg ikke så langt inn på en å forklare at jeg tar del i fellesskap. Du skriver flere ting, men felles for det er at det handler om mellom-menneskelige interaksjoner. Du sier at du ikke liker a4 mennesker så godt av erfaring og med personer som er rus + fengsel ting som er skambelagt ofte hos a4 mennesker. Du liker være med folk som er lik deg. Det er helt normalt.

Møter du folk som viser like holdninger som du har til verden, så får du bekreftet dine egne.

At du ikke føler deg like tilfreds med a4 kan muligens også komme av et avvik mellom hva du tenker er sannsynlig at gruppen synes om den du egentlig er. Det kan igjen skape agiterte emosjoner.
https://en.wikipedia.org/wiki/Self-discrepancy_theory





Vi liker ofte personer som er lik oss selv. Consensual validation: Møter du personer med like holdninger om verden som deg bekrefter du dine egne.

Du nevner rusbruk

Du sier du vil slutte og ruse deg, men finner ikke nok grunner i livet for å gjøre det.

Hvorfor vil du slutte ruse deg?
Vis hele sitatet...
''At du ikke føler deg like tilfreds med a4 kan muligens også komme av et avvik mellom hva du tenker er sannsynlig at gruppen synes om den du egentlig er. Det kan igjen skape agiterte emosjoner.
https://en.wikipedia.org/wiki/Self-discrepancy_theory''

Du har nok rett i det du skriver her. Har egentlig aldri tenk over det på den måten. Skal definitivt lese linken du refererer til.

Grunnen til at jeg vil slutte å ruse meg er fordi jeg opplever bivirkninger, uansett hva jeg ruser meg på. Jeg dropper ting som jeg bør gjøre, jeg utsetter ting og jeg gir generelt mye mer blaffen i ting. I ferier og lange avbrekk fra jobb, kan jeg fint holde meg innendørs i flere uker i strekk og ikke være sosial i det hele tatt.

Det er heller ikke å legge skjul på at jeg ruser meg for å glemme og slippe tankekjør. Rusen er min virkelighetsflukt og jeg elsker det. Det som er merkelig er at jeg jager etter å være rusa når jeg er edru, men ofte så er tenker jeg mye på det å være rusfri når jeg er rusa. Er vel ikke å legge skjul på at jeg er min egen verste fiende.

I tillegg så vil jeg jo kunne ha det bra en helg uten rus, men det er pdd en helt fjern tanke.