View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Vel, det blir en viss forskjell å sitte på fest en hel kveld og det å ha en på soffaen som du vet har noe i systemet.

Men ja, klarer du ikke være innom en fest uten å måtte drikke som tidligere alkoholiker så har du ikke den viljestyrke som skal til for å ikke sprekke. Sånn ville det vært for meg ihvertfall. Kanskje du har en helt annen strategi som innebærer at du skal skjerme deg fra en vær sosial sammenkomst der det muligens dukker opp drikke eller stoff, men sånn funker det ikke for meg.

Da jeg bestemte meg for å kutte daglig bruk av stoffer så satt jeg uken etterpå med folka jeg alltid satt med i hasjtåka og pillene flytende på bordet. For meg så er det bare sånn det er. Klarer jeg ikke sitte der uten å ta noe så har jeg heller ikke viljestyrke til å ikke oppsøke det selv senere eller sprekke om jeg tilfeldigvis ender opp i en situasjon der jeg må ta stilling til det.



Vær klar på at du ikke orker stuke tilstander i din lelighet. Enten så må han holde seg til ett nivå som du kan tolerere når det kommer til rus og han må holde seg stille å rolig når du skal sove, eller så er det ut. Det var de kriteriene jeg ga min kompis som sov på soffaen her en mnd for ikke lenge siden. Jeg var så klar på det at da han fikk spenn til å kjøpe seg masse pepper så holdt han seg unna, for han vet jeg hadde kastet han ut om han skulle surre oppe hele natta og snakke høl i huet på meg hele dagen.

Det handler om holdningen du har når du sier hvor skapet skal stå. Nøler du og snakker rundt grøten så blir det vanskelig for deg. Vær helt ærlig si å det du mener rett ut.
Vis hele sitatet...
Bra for deg da. Men samtidig, for min del, har jeg ikke all verdens interesse av å skulle sitte på en fest hele natten.

Til syvende og sist, hvorfor skal jeg sitte i en ubehagelig situasjon viss jeg ikke må? Hvem skal jeg bevise noe for?

Viss du har en rullestol med dårlige bremser, virker det logisk å sitte utenfor Holmenkollen da?