View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Så latterlig med folk som sier dem har slutta for dem har over tid satt seg i en situasjon der tilgang er ett problem. Også går dem på trynet med første møte med gamle trakter. Jaja, du får ha ditt syn på det og jeg har som nevnt mitt syn på det.
Vis hele sitatet...
Rusfrihet er jo det samme som avholdenhet, hvordan det gjennomføres forandrer ikke at personen er fri for rus, dermed rusfri. I så fall er dette bare et personlig krav du stiller for at folk skal kunne kalle seg rusfri. Hvorfor, eller hva slags makt du har til å legge til ekstra krav til et ord som definerer seg selv hadde vært interessant å skjønne. For eksempel så er Hank Von Helvette/Hans-Erik Dyvik Husby fortsatt ikke rusfri fordi han styrer unna bestemte situasjoner.

Det er få personer som hadde greid bli rusfri om de skulle leve akkurat som før. De forandringene man gjør er jo ofte for å unngå det de erfaringsmessig veit at er en trigger. Dessuten hadde det også vært lite interessant å være i "gamle trakter" som rusfri. Jeg ser ingen grunn til at en gammel dranker skal fortsette å sitte på bar bare for å bevise for seg selv og alle rundt hvor rusfri han er.