View Single Post
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Godt å ha noen til å passe på seg si..
Vis hele sitatet...
Ja, en av statens oppgaver er å ivareta folkehelsen, så greit at de passer på og gjør noen vurderinger tenker jeg.

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg vil tro at det kanskje øker salget litt i førsten, hvis man utvider åpningstider og andre utsalg. Det stabiliserer seg sikkert etterhvert.
Vis hele sitatet...
At salget (konsumet) øker er vel gjerne det man vil unngå, at det stabiliserer seg etter at det har økt er vel antagelig ikke et poeng for å utvide tilgangen...

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg vil tippe at om man legaliserte cannabis så øker man kundegruppen litt, men også dette ville nok ha stabilisert seg ganske raskt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se hvordan debatten rundt legaliseringa av cannabis er spesielt relevant. Normalt sett argumenteres det vel med at alkohol er mer skadelig en cannabis, uten at jeg tar noen stilling i den saken som sådan.

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg er ikke spesielt glad i at noen skal bestemme sånne banaliteter for voksne folk.
Vis hele sitatet...
Folkehelse ≠ banaliteter

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det er jo også litt betenkelig at man må være 20 år for å kjøpe brennevin og kjøre motorsykkel, men man er myndig når man er 18 år. 18-åringer kan stemme ved valg og kanskje til og med bli sendt ut i krig(?)..
Vis hele sitatet...
Argumenterer du for at man ikke bør få stemmerett og kunne verves i militæret før man er 20, eller for at 18-åringer har et fornuftig forhold til konsum av sprit?
Sist endret av Cikey; 3. februar 2021 kl. 15:36.