View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er ikke veldig rart. Det er vel ikke spesielt bestridt at tilgang og konsum henger sammen hva gjelder alkohol. Argumentet for å stanse ølsalg i butikkene tidlig, og ikke selge i kiosker og bensinstasjoner er slik jeg forstår det primært å begrense tilgang.

At du får kjøpe i baren, hvor du konsumerer det løpende og kan vurderes løpende av bartender og vakter ut over natten er ikke det samme som at det er tilgjengelig 24/7 i kioskene.
Vis hele sitatet...
Godt å ha noen til å passe på seg si..

Jeg vil tro at det kanskje øker salget litt i førsten, hvis man utvider åpningstider og andre utsalg. Det stabiliserer seg sikkert etterhvert.

Jeg vil tippe at om man legaliserte cannabis så øker man kundegruppen litt, men også dette ville nok ha stabilisert seg ganske raskt.

Jeg er ikke spesielt glad i at noen skal bestemme sånne banaliteter for voksne folk.

Det er jo også litt betenkelig at man må være 20 år for å kjøpe brennevin og kjøre motorsykkel, men man er myndig når man er 18 år. 18-åringer kan stemme ved valg og kanskje til og med bli sendt ut i krig(?)..