View Single Post
Hei
Jeg har malt meg inn i et hjørne ser det ut til, og får ikke personforsikring grunnet bruk av steroider.

Litt kjapp bakgrunnsinformasjon: Jeg begynte med AAS for over 10 år siden. Årsaken var at jeg hadde flere "håndfaste" bevis på at min hormonbalanse ikke var på stell. Da fastlegen ikke gjorde noe med dette så startet jeg behandling i egen regi og fikk hva jeg ønsket. En langt mer maskulin fysikk. På denne tiden var det lovlig og jeg fulgte alle råd for bruk, deriblant blodprøvetaking. Jeg var derfor helt ærlig med fastlegen.

For to år siden så endret mine prioriteringer seg og jeg har flere som er følelsesmessig og økonomisk avhengig av meg. AAS har blitt ulovlig og jeg oppsøker da min lege for hjelp til å gå av. Jeg velger også å tegne en livsforsikring da et dødsfall i nær omkrets viser hvor brutalt det er for en familie og miste noen og i tillegg havne i et økonomisk uføre. Ved tegning av livsforsikring må jeg fylle ut et egenerklæringsskjema. Ærlig som jeg er huker jeg av for AAS bruk, men at dette har opphørt. Forsikringsselskapet nekter meg forsikring da jeg er i risikosonen. På alle andre måter er jeg frisk, oppegående og nykter.

Oppfølgingen fra det offentlige blir bare en farse, da alt skal vris til at jeg har forårsaket dette selv og må derfor tåle konsekvensene. Altså null medisinsk oppfølging. Jeg har derfor havnet i det private, og fått streng beskjed om å ikke involver det offentlige i behandlingen min fra privatlegen.

Så til nåtiden, hvor jeg har flyttet og derfor byttet fastlege og det har gått to år. Tegnet igjen da forsikring i det nye selskapet mitt og tenker at dette går smurt da den nye fastlegen ikke vet noe om meg. Et brev ramlet nettopp ned i postkasse som sier at mitt nye selskap har kontaktet det forrige selskapet, som avviste meg, for å hente informasjon om meg.

Jeg var ikke klar over at disse private selskapene kunne forespørre hverandre om private forhold vedrørende meg? Dette betyr vel spikrene i kista for den forsikringspolisen..

Hva kan jeg gjøre med dette? At jeg nå er "spedalsk" for hele foriskringsbransjen uroer meg, og jeg ønsket en trygghet for familien hvis uhellet skulle være ute. Jeg hadde også planer om å starte for meg selv og som selvstendig er det desto viktigere å være forsikret.


Det ble litt langt, men for de som kan hjelpe setter jeg pris på innspill. For de av der som leser tråden fordi de surrer med steroider, så være aktsom og ALDRI gi indikasjoner til det offentlige på hva du driver med. 10 år seinere sitter du kanskje i en medisinsk knipe og blir behandlet som om du raner gamle damer