View Single Post
hemmeligegreier: Din påstand er at noe som teknisk sett er ulovlig ikke kan være standard. Poenget i diskusjonen er hva som faktisk foregår. For å ta et litt mer ekstremt eksempel: Det er nok ikke hjemmel i russisk lovgivning for å stoppe tilfeldige trafikanter og gi dem valget mellom å betale en liten trafikkbot på stedet eller å bli med til politistasjonen, men det betyr ikke at det ikke skjer hele tiden. Det samme gjelder tortur under avhør i en haug med land.

Jeg skal ikke påstå at politiet ikke har blitt bedre med tiden, for det aller meste av min erfaring med snuten stammer fra en periode mellom 1998 og 2002. Men jeg har blitt løyet til av politiet for bare fem år siden, og løyet om for bare et par år siden, så jeg vet veldig godt at det forekommer fremdeles. Jeg er dog ikke tilstrekkelig nedsenket i "gamet" i disse dager til å si noe bastant, og til politiets fordel kan jeg jo nevne at mer kriminelle folk enn meg har påpekt at snuten har blitt noe greiere, iallfall i ordlyden, de siste årene.
Sist endret av kallisti; 21. mars 2017 kl. 00:44.