View Single Post
Sitat av stranger Vis innlegg
Nei. Norsk lovgivning ligger alltid i bunn.
Jeg argumenterer derfor heller ikke for at drap, voldtekt og likskjending faller inn under paraplybetegnelsen "kunstnerisk frihet/utfoldelse". Antok at dette var ganske selvsagt.
Vis hele sitatet...
Jeg mistenkte deg ikke for å synes voldtekt og drap var ok, men jeg fikk inntrykk av at en gruppes krenkede følelser aldri var en god grunn til å sensurere seg selv. Da er vi tydeligvis enige om at det går en grense der, og jeg for min del er litt usikker på hvor den bør gå. Jeg har sånn sett ikke så mye konkret å komme med, jeg ser argumenter på begge sider. Jeg burde vel i alle fall ha sett serien for å dra veldig konkrete grenser.

Konflikten er her allerede. Ikke i form av utbredt vold i gatene, men frøet er definitivt lagt i jorden. Det er også helt i tråd med historien at gårsdagens storm i USA er morgendagens kuling her hjemme.
Vis hele sitatet...
Det bare virker som om konflikten om problemet importeres før problemet. Det er isåfall ganske teit. Dersom det faktisk er sånn at mørkhudede i Norge overhodet ikke blir krenket av dette nisseprogrammet, så er denne saken et eksempel på det.
Sist endret av *pi; 5. desember 2020 kl. 16:10.