View Single Post
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Hva med toksisk jødedom? Er det noe vi burde lansere? Selvfølgelig ikke, det er ikke nødvendigvis betydningen av et begrep som er feil, men man kan velge å kalle det noe som ikke er (unnskyld at jeg sier det) krenkende.
Vis hele sitatet...


Begrepet "toksisk maskulinitet" innebærer ikke det du later til tro. Det er ikke et stempel på oss mannfolk satt av sinte kvinner. Forsøk å lese det pi skriver en gang til. Legg helt vekk din forståelse av hva uttrykket betyr og forsøk å lese det hun skriver som om du aldri før har hørt uttrykket eller har den minste ide om hva det betyr eller hvordan det brukes.

Slik du skriver nå så diskuterer du egentlig noe som faller litt på utsiden av tråden og som faller ut fordi du har din helt egne definisjon av begrepet. Og har man ikke en viss felles forståelse eller nogenlunde samme oppfatning av begrepet man diskuterer så blir det veldig vanskelig.

Som mann blir jeg ikke krenket av begrepet toksisk maskulinitet. Og jeg ser ingen grunn til at du skulle bli krenket heller. Det har ikke med vår skjeggvekst å gjøre eller eller at vi like "manne-ting" å gjøre. Ei heller med testosteronet vårt eller eller vår hårete rumpe.
Sist endret av Pope; 25. april 2020 kl. 16:43. Grunn: Skrivefeil av bruker