View Single Post
For meg høres kommunikasjonen ut til å være kritisk dårlig mellom dere.
Det er uten tvil lettest å sympatisere med deg, og er det nødvendig å dele ut skyld, vil den utvilsomt bli hans å bære. I hvertfall så lenge alt ses gjennom dine øyne. Per nå vårt eneste utsiktspunkt til hans adferd. Mens vårt eget og IKKE engang hans kommentarspor, ruller i bakgrunnen.
Du mener mannen har et problem? Barna,du og familien blir negativt berørt? Han lyver og er ikke til å stole på? ( Gjelder det hasj eller i livet generelt?) Vet du hvilke alternativ han har til selvmedisineringen han tydeligvis bedriver nå? Eller om det er det det dreier seg om i det hele tatt? Hva er rusmisbruk? Er det forskjell på heroin og hasj? Du trenger ikke svare på fuck eller blomkål om du ikke vil, det er din rett. Du er jo gravid, for himmelens skyld!!! På den annen side, gravid er du ni mnd av gangen. Smart bør du være livet ut... Informerte meninger betyr så mye mer. Så er du rustet til å ta den riktige beslutning, hvis det blir nødvendig.

Ikke glem at han motiveres av en helt annen overbevisning enn deg. Spesielt hvorvidt bruken påvirker ham i en reelt negativ retning, eller lar seg kombinere med hverdag og ansvar på lik linje som for eksempel nikotin og koffein. Sett fra et medisineringsperspektiv, mener jeg at det fint lar seg gjøre, men det er min mening. (Den påstanden får jeg evt forsvare i en annen tråd.) Er man der hvor cannabis blir medisin (aksepter at dette er brukerens ståsted), foretrukket fremfor farmasiens alternativer, går man fort lei av å forsvare seg ovenfor uinformerte tilhengere av en lov, hvis opphav de ikke engang forstår.
Sansynligvis har han måtte skjule rus og misbruk mye lenger enn han, eller du for den saks skyld, har måtte forholde dere til foreldrerollen. Den følger dere forresten herfra og ut, så dere har mye å tjene på å finne ut av dette. Asap.

Rådgivning. Terapi. Megling. Poenget er, og jeg stresser det, at dere må begge se en nøytral og upartisk formidler, med barna i fokus og likevekt på dine og hans behov.

Men hvis du mener at det dreier seg om hans bevisste egoistiske valg, en aktiv prioritering mellom "narkotika" og ungene, i DOPENS favør? Da hadde jeg nå faen ditcha duden pronto... Hva sku du med sånn en uforbederlig taper i utgangspunktet? Hvis det er sånn du tenker om mannen som nå har smellt deg på tjukken TO ganger allerede, bør du kanskje tenke litt på ditt ansvar for hva slags person du yngler med?