View Single Post
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Hei, har tenkt å prøve meg på dette men har et par tullete spørsmål.

Omtrent hvor lenge skal hasj-olje blandingen sitte i ovnen? Er det mening å ta den ut og sjekke etter et par minutter?

Er det noen god måte å vite om glasskrukken tåler varme eller gjør de aller fleste det? Er det noen gode butikker å få tak i en (f.eks ikea)?

Når krukken sitter i vann og lav varme omtrent hvor lav varme er det snakk om? Sette plata på 2-3?

Innser at dette hadde jeg sikkert visst om jeg gjor litt mer matlagning men jaja... Gleder meg til å prøve

Takk såmye.
Vis hele sitatet...
Heihå.

Ingen tullete spørsmål her

Hasjen og oljen skal bare være i ovnen til hasjen er helt blandet i oljen. Om du smuldrer hasjen i veldig små biter burde det ikke ta mer enn 5 minutter på 100 grader. Om det er større klumper tar der litt lengre tid. Du kan åpne ovnen og røre litt rundt etter 5 min og se om du får en gjevn blanding, om det enda er klumper prøv 5 min til.

Jeg brukte glasskrukke fra IKEA i denne oppskriften. En type glasskrukke som så litt "fancy" ut med en sandblåst stripe ca midt på krukka. Du kan jo evt prøve å la krukka stå tom i varmt vannbad i noen timer for å sjekke først om den tåler det.

Om du ikke har slowcooker eller crockpot som noen kaller det kan du fort brenne honningen sånn at det blir til hard karamell istedenfor flytende honning, så jeg ville prøvd å heller sette krukka i en kjele, og helle kokende vann i kjelen en gang i timen ca for å holde vannet rundt 80-90 grader. Har hørt flere som har brent greiene selv på veldig lav varme på plater. Kanskje evt ha plata på 1-2, og skru av en stund om det begynner å koke.

Skulle det brennes og karameliseres er det fortsatt fult av THC i det, så ikke fortvil, blir bare vanskeligere /mer upraktisk å dosere.

Lykke til med kokkeleringen

Jeg skjønner at det beste hadde vært å lage en video om dette siden det blir lettere å vise og forklare på video, men pr nå har jeg ikke kamera eller ork dessverre.