View Single Post
Sitat av Joey Vis innlegg
Noen som vet hvordan den oppskriften her fra Vice er i forhold?

https://youtu.be/AD3QNMgqgkU

Har rundt 10g trimmings jeg håpet å fått mikset med honning.

I den videoen blir ikke weeden decarba og kokt 'bare' i to timer. Lurer heller på oppskriften til OP og erstatte hasj med weed og decarbe litt først. Har lecithin og kokosolje, men 6 timer hørtes dog heftig ut mtp. gas og elektropriser for tiden.
Vis hele sitatet...
Hei.

Jeg prøvde den oppskriften til Vice for noen år siden, og fikk ingen effekt dessverre. Vet ikke om jeg gjorde noe galt, og det kan godt være at den oppskriften funker helt fint og at jeg bare fucket opp noe.

Det kan være verdt å prøve, og det kan godt være tilfeldig, men jeg har kun fått funk av selve honningen etter bruk av lecithin.

Oppskriften min funker utmerket med grønt også, og da anbefaler jeg å decarbe i ca 30 min på 100 grader. Jeg har nylig brukt 5g med ferdig vapet materiale og det fungerte veldig bra, jeg skippet dog decarbingen siden det allerede var varmet opp i vapen.

Når det kommer til tiden tenker jeg alt fra 2-8 timer er innafor. Det er alltid folk som sier at 2 timer er nok, og andre som sier at 8 timer er bra.

Jeg har alltid brukt 6-8 timer på både cannabutter og hasj/weed honning bare for sikkerhetsskyld, og fordi det passer fint med å sette det på kok etter jobb og la stå til jeg går å legger meg.

Sitat av Adeith Vis innlegg
Må lecithinen være flytende eller kan en bruke pulver?
Vis hele sitatet...
Det skal nok gå helt fint å bruke pulver lecithin også. Jeg husker det var noen oppskrifter som brukte pulver og noen som brukte flytende sist jeg leste om dette.

Sitat av IW2022 Vis innlegg
Jeg har også blandet hasjen i smør og latt det varme seg i en kjele uten effekt. Merkelig med det.
Vis hele sitatet...
Ja det er merkelig med det, kjenner flere som aldri får til edibles, hasjsmør, cannasmør etc.

Jeg har aldri hatt noen problemer med å få funk av det, selv når jeg var kid og bare smelta dårlig grinderkief og kokosolje i en skje og blanda i yoghurt. Er oftere at jeg får alt for mye funk enn at det blir for lite.
Sist endret av Landsforræderen; 2. juni 2022 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.