View Single Post
Sitat av Crabman Vis innlegg
Veldig betryggende å høre! Vennene mine pratet de så vidt med, og begge har helt rent rulleblad fra før. Samme gjelder meg. Er også ganske sikker på at politimannen ikke så jointen, men så bevegelsene. Når han gikk ut av bilen så kom han rett opp til meg og tok tak i hånden jeg tidligere hadde sluppet den med mens jeg gikk. Tror altså at han bare har sett på måten jeg konsekvent holdt den bak låret mens jeg gikk. Holdt den i samme posisjon etter jeg hadde sluppet den også.
De tok heller ingen prøver, og jeg holder meg midlertidig nykter nå i tilfelle jeg får et brev om 1-3 måneder om en eventuell prøve. Håper også at hvis jeg på død og liv skal bøtelegges, at dette kan gjøres etter russetiden da denne allerede river i lommeboken nok fra før.

Noen formening om en eventuell størrelse på boten? Sånn rundt 3 tusen?
Noen som har noen erfaring når det kommer til hvor lang tid det faktisk tar før brevet kommer i posten? Ettersom jeg bor hjemme skulle jeg helst ønsket å holde det for meg selv.
Vis hele sitatet...
Oppdatering. Fikk idag forelegg i posten. Jeg var rimelig sikker på at jeg slapp etterspill, så har uheldigvis senest i går kveld vært borte i Cannabis. På brevet står det at jeg var i "et mindre kvantum hasjisj". Litt over står det at det er brudd på "Legemiddelloven § 31 annet ledd jf § 24 første ledd".

Boten var på 2000 kr, men det er ikke pengene det går på. Jeg ønsker å ha rent rulleblad. Politimannen har forsåvidt ingen faste beviser, med unntak av jointen han syntes han så jeg slippe. Når han hoppet ut av bilen kom han rett bort til meg og tok tak i hånden jeg hadde bak låret for å "ta meg på fersken" med den i hånden, noe jeg ikke hadde. Han så altså ikke at jeg slapp den, men han trodde han gjorde det.

Grunnen til at jeg er nervøs er at urinen min ikke er ren nå, og jeg har ingen anelse om når den blir ren. Det står at jeg bes ta standpunkt innen 5 dager. Noen som vet hvor lang tid en inkalling til eventuelle urinprøver tar?
Hvis det er sånn at de kommer rett på døren din når du ikke erkjenner skyld, så sliter jeg jo med tanke på urinen. Hvis det er snakk om 2 uker ++ regner jeg med at kroppen min klarer å rense seg selv.

Hva bør jeg gjøre?